Du kan lita på mig. Ibland.

2006-05-14

There's so crowded in this house, but we never ever speak up

Nu sitter jag här och dricker billig lightcola från ICA och väntar på sömnen. Småtimmarna har gått åt till lite frilansjobb, och jag borde egentligen ägnat mycket större delar av dagen åt det, men jag prioriterade bakisångest och balkong-slummer före. Nu låter jag som Per Hagman känner jag. Ska sluta.

Gårdagskvällen på Deluxe var en av de bästa där, trots att vakterna tog mina indiska cigaretter för knark och trots att ingen av mina bästaste vänner var där. Jag stod längst framme vid scenen och fjortisstudsade när Dub Sweden spelade. Köpte deras skiva, pratade engelska med tysk accent med Eriks vän. Åt falafel-rulle och ja ni hör själva, egentligen hände det inget speciellt.

Eller jo, det var en flicka. Hon var inte fantastisk men ändå, jag tyckte det just då, men något gick snett där på dansgolvet. Men innan dess hann jag känna hennes lena hud och hennes snälla händer släpa mig över golvet. Sedan gick det alltså snett, och då bad jag DJ:en spela "När alla vännerna gått hem", men det hade han förstås vett nog att inte göra. Det hade jag dock inte vett nog att inte uppskatta, så jag startade en liten kör som kunde skandera "Hata Ola" *klapp klapp klapp*. Och Ola heter DJ:en, och anledningen till att jag vet det är att han kommer att börja jobba på mitt jobb på måndag. Men jag tror att han tog det bra, så det kommer inte att finnas anledningar att be om ursäkt. Och om det skulle visa sig finnas det så kommer jag såklart att göra det. Innan jag släckte och somnade gnällde jag lite över skeendet på dansgolvet i telefon med Aleqzia, Whiskers, Markus och säkert någon mer men jag har inte världens bästa minne. Inte på fyllan. Eller efteråt.

Bakisångest idag, i den mån det går att ha sådan med ångestdämpande substanser tillförda kroppen varje kväll.

Avslutningsvis lite bilder från min fotorunda #2 med Sandra, so long till nästa gång.


We go out for little walks, long boring talkless walks
'cause we just cannot figure out that perfect thing so say
Oh, baby can't you see, it's growing all over the tapestry
flowers and sprouts signing - get out.

Dub Sweden - We're so loud
 
 
 
  

11 Comments:

  • *Beröm*

    /Lalleqzia

    By Anonymous Anonym, at söndag, maj 14, 2006  

  • tack lalle. tack.

    By Blogger peu à peu, at måndag, maj 15, 2006  

  • Jo, man får se en del kul på jobbet. :-) Jag sitter mest o grejar i photoshop om dagarna. Ganska mkt reproduktioner av gamla fotografier. Jättekul! Skönt att äntligen ha ett jobb där man får vara lite kreativ. :-)

    Jag använder en liten Fuji Finepix F10. Liten och smidig, men tyvärr bara 3ggr optisk så det är väl det som kan vara lite nackdel ibland. Hade analog system förut, men den sålde jag när jag va utfattig för nåra år sen. Något som man ångrar lite nu i efterhand.. :-/

    By Blogger Cel'Dara, at måndag, maj 15, 2006  

  • nu har jag trööööööööttnat på eliten

    By Anonymous Anonym, at tisdag, maj 16, 2006  

  • Eliten? Vem eller vad är eliten?

    By Blogger peu à peu, at onsdag, maj 17, 2006  

  • JAG är eliten, såklart

    By Blogger daniel, at måndag, maj 22, 2006  

  • intressant, varför har folk tröttnat på dej då? ;-P

    By Blogger peu à peu, at måndag, maj 22, 2006  

  • Hä hä hä

    By Anonymous Anonym, at måndag, maj 22, 2006  

  • synd att snigeln var lite blurrad, grym annars. favoriten den här gången blir därför balkongen, mysiga färgkontraster.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, maj 23, 2006  

  • folk hatar mig för att jag är en jävla man!

    "jag hatar dig du jävla man" [nynna]

    By Blogger daniel, at söndag, maj 28, 2006  

  • Du jag tog ungefär hur många bilder som helst på den där snigeln, han/hon var ingen fotogenuique precis.

    tack annars för dina snälla kommentarer. jag gillade också just färgerna på det där huset med balkongen.

    By Blogger peu à peu, at söndag, maj 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home