Du kan lita på mig. Ibland.

2006-05-10

Ätstörd-Henrik i tvångströja

Senast jag ställde mig på vågen vägde jag mer än 80 kilogram, vilket jag säkert tidigare har nämnt är något av ett mentalt dilemma för mig. Inte för att 79,9 ser annorlunda ut eller känns annorlunda rent fysiskt jämfört med 80,1. Men i huvudet bland neuroner och synapser så är det ett jävla hålligång.

Jag har som bekant varit i London och när jag är utomlands har jag en regel och det är den och endast den, att då gäller inga REGLER. Den här regeln delar jag säkert med många andra supande dräggande töntiga turistsvenskar, och jag är säkert inte ett dugg bättre själv därmed, jag kastar sten i glashus men jag gör det med distans och då är det okej. Det är en annan regel, serru.

Det här med att inga regler gäller och att man därmed kan svulla loss, det får man liksom sedan äta upp när man kommer hem. Och tur är väl det, för något annat får man inte äta. Senast jag vägde mej stod vågen på 81,6 tror jag, och det är fan inte bra. Igår åt jag dessutom en påse chips, men idag har det varit bättre. Idag är en dag då jag garanterat har utnyttjat mer av min lagrade energi än vad jag har tillfört kroppen. Summa sumarum kommer jag alltså bli oändligt snygg i slutändan. Inte ett dugg vältränad förstås, men smal. Det blir en viss skillnad i och för sig. Inte så stor, men en viss. Jag tror att höftbenen kommer att framträda tydligare, för det säger Karin, min livmedicus i de här sammanhangen.

Igår var jag ute med S och fotograferade igen. Det var trevligt den här gången också. Vi börjar bli riktigt duktiga nu på sol genom grenar och sol genom träd. En vacker dag kanske vi blir duktiga på någon annan typ av bilder också, men tillsvidare får det duga, man ska inte ha så jävla höga krav på sig själv.


 
Svensk sommar tinar frusna hjärtan... ?
 Posted by Picasa

14 Comments:

  • Jag ångrar förresten att jag inte gick å lyssnade på klippkletterskan-snubben när han var i norrköping :(

    By Anonymous Anonym, at onsdag, maj 10, 2006  

  • Ja. jo.

    men varför? du gillade väl inte ens honom?

    By Blogger peu à peu, at onsdag, maj 10, 2006  

  • Du får cykla mer och gå längre fotorundor med mig så du förbränner. Det är kanske lättare än att sluta äta.

    Ang. vårt eviga motiv är nog inte jag helt redo att gå vidare iaf. Jag har ju börjat lite smått med närbilder på växter men nästa steg vet jag inte när det kommer och vad det blir. Vad tror du?

    By Blogger myrkyr, at torsdag, maj 11, 2006  

  • suck, ständigt detta eviga viktfixerande. jag har ingen våg hemma, därför kan jag se ut som jag gör. mohahahahaaaaa 'host host' haaaaha

    By Blogger Fröken K, at torsdag, maj 11, 2006  

  • K! Du ser smal ut. inte för att jag har sett hela dej, men ditt ansikte antyr ändå det.

    men man viktfixerad kan man ju vara ändå. jag är också smal egentligen. att väga 79 och vara 1,87 lång är faktiskt inte så onormalt tjock. det är jag som har onormala krav på mej själv. andra däremot är jag betydligt flexiblare med :]

    By Blogger peu à peu, at torsdag, maj 11, 2006  

  • Sandra, nästa steg blir att vi åker land och rike runt och fotograferar offentliga toaletter.

    cykla mer och gå fotorundor med dej låter jävligt bra, men du är ju för fan aldrig ledig! :-).

    och förbrännande på egen hand är ju så dödstråkigt. då är det faktiskt lättare att sluta äta, i min värld.

    By Blogger peu à peu, at torsdag, maj 11, 2006  

  • ah, undrar varför jag tagit ett kort på mig själv där bara ansiktet syns då. :J det är väl ansiktet och fötterna som tål att tas kort på egentligen.
    ingen annan är tjock, bara jag. kalla mig flexibel, jag säger att jag ser världen med ärliga ögon.

    vill osso vara med och fota. jag kan fota toaletter jag med. om jag bara hade en kamera. hehe.
    men det finns massa toaletter i oslo då.

    By Blogger Fröken K, at torsdag, maj 11, 2006  

  • Varför ska ni vara lyckliga knarkare?!

    Jag vill ha folk med mig till det kollektiva självmordet :(

    By Anonymous Anonym, at torsdag, maj 11, 2006  

  • K: Men var är fötterna då? Jag gillar fötter, jag vill se fötter! :-)

    Vi drar ut på fotoäventyr alla tre helt enkelt! Jag är så på så på.

    By Blogger peu à peu, at måndag, maj 15, 2006  

  • och du det är nog bara jag som är lycklig knarkare här. tror jag.

    somliga kan vara lyckliga UTAN knark. men självmordsförsök hänger (ordvits *fniss*) jag inte med på.

    Hoppas du ändrar dig, honungsrostade ungjävel.

    By Blogger peu à peu, at måndag, maj 15, 2006  

  • fötter kommer snart, tror jag. om min kamera mirakulöst börjar ladda batteierna.

    By Blogger Fröken K, at måndag, maj 15, 2006  

  • Jag hänger mig inte heller åt självmorsförsök.

    *Ordvitsvariant nummer två*

    By Anonymous Anonym, at torsdag, maj 18, 2006  

  • Oj, tangenterna blir hala när man är trött. Självmorsförsök låter som nåt helt annat. Ett försök att bli sin egen mor. Så förbannat svårt. Men det går.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, maj 18, 2006  

  • Självmorsförsök, jag trodde det var DET som var ordvitsen! Självmorsförsök känns som något man inte kommer att komma levande ur. nästan som ett självmordsförsök.

    Läskigt. SJÄLVMORSFÖRSÖK. underbart ord. ring SAOL!

    By Blogger peu à peu, at måndag, maj 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home