Du kan lita på mig. Ibland.

2006-08-05

Bakisdravel

Igår glömde jag helt bort att ta min medicin. Jag var nog för upptagen med att vara lycklig.

Idag är det lite annorlunda, men på det hela taget har det inte känts så mycket. Jag har kanske tänkt mer än vanligt. Tänkt på att jag inte borde ligga i soffan och dröna med en jacka över ansiktet för att skymma solen. Tänkt på att tiden går och att jag bara blir äldre och äldre och jag såg fotot här på blogger också, och det är nog taget för ungefär ett och ett halvt år sedan och det syns. Det syns fan.

Jag minns inte alls när jag började fundera på det här med ålder och att jag håller på att bli gammal, men det var nog knappast före tjugo i alla fall. Knappast tjugoett heller. Tjugotvå kanske. Jo tjugotvå var det nog. Inte för att det är gammalt, men man vet ju att det är på väg utför då, på allvar. Då har kroppen växt färdigt, då börjar den långa vägen mot förtvining. Det finns många goda år kvar förvisso. Kanske. För man vet inte. Kan lika gärna dö i morgon.

Jag vill dö nöjd. Inte för att det spelar någon roll, det är ju inte som att man kan utvärdera det sen. Då är man ju DÖD. Liksom. Men just i dödsögonblicket vill jag kunna känna och tänka
Hey, jag dör nu, men fan så bra det blev till slut det här livet. jag gjorde mitt bästa och det blev sjukt bra till slut.


Egentligen är det nog ett sista nöjt andetag som motiverar mig varje dag. Om jag dog nu skulle jag inte vara nöjd. Har alldeles för många förlorade ungdomsår som tar överhanden. Jag har ju precis börjat. Jag är nöjd med mitt senaste år kanske. Ja ungefär mitt senaste år är jag nöjd med. Och jag kommer ju se till så att jag kan vara nöjd med de resterande också, tills barndomsåren bara är ett stänk av det som blev till slut. Jag tror jag kommer att känna så en dag. Kanske om 10 år.

Det finns massor med fler problem förknippade med att bli äldre också. Det kommer inte att se bra ut. Och alla kommer att tycka att man är gaggig och långsam och okunnig. Vilket säkert kommer vara sant också.

Och det mest korkade man kan göra måste vara att förbanna att man blir äldre. Då lär man ju garanterat dö missnöjd. Dessutom är det oundvikligt, men det visste du kanske redan.

8 Comments:

  • uff, jag har redan dödsångest. nyss fyllda 24 år har min kropp brytits ned sedan jag var 19. min tid där pojkar/killar/män vänder sig om och ser en extra gång är redan förbi. någon sade en gång att kvinnor är som bäst när de är 17 år.

    By Blogger Fröken K, at söndag, augusti 06, 2006  

  • fröken k:
    17-åriga flickor är bestämt söta, men är deras kroppar så söta? dom är så späääda

    By Blogger daniel, at måndag, augusti 07, 2006  

  • det var nog det han menade. de har hunnit få tuttar men inte de där formerna som kallas fett.

    By Blogger Fröken K, at måndag, augusti 07, 2006  

  • ah. hm. kanske

    fröken k ser söt ut iaf [gekomplimang]

    By Blogger daniel, at tisdag, augusti 08, 2006  

  • dock inte 17 år men tack ändå. :)

    By Blogger Fröken K, at tisdag, augusti 08, 2006  

  • Underbaaaaart
    Det här blir ju bara bättre och bättre. Först en forumsliknande konflikt, sedan ett raggningsförsök, och allt detta i förklädnad av bloggkommentarer.

    Sen ska vi förstås inte missa upplägget här ovan med inbjudan till en idealbildsdebatt, som vi säkert utan större ansträngning kan få till en könsmaktsordningsdiskussion.

    Som jag brukar säga: "Det är fantastiskt det här med IT".

    By Anonymous Anonym, at torsdag, augusti 10, 2006  

  • Fröken K ser ut att ha gulsot.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, augusti 10, 2006  

  • ja jösses vad ett litet blogginlägg kan ställa till med :-)

    By Blogger peu à peu, at måndag, augusti 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home