Du kan lita på mig. Ibland.

2006-01-13

Fredag kväll i huvudstaden


Tallinn, Estland. Klockan är snart elva, och jag ska strax snorta en tur- och returbiljett till drömmarna. Någon skrev att livet saknade magi, och det instämmer vi i nu.


Normalt sett när jag är energilös som den här dagen brukar jag ägna mig åt sådant som kräver så lite som möjligt av mig men som ändock inte är outhärdligt vedervärdigt tråktråkigt. Men nu så har jag gjort ungefär så i en vecka och det börjar bli rysligt outvecklande.


Känns som att jag sett alla webbsidor nu, sett alla söta människor från stammisbordet på vs, sagt "thanks" tillräckligt många gånger till servitrisen Olga, sett henne slänga med håret efter att hon lämnat notan, druckit tillräckligt mycket rödvin. Sett tillräckligt många söta, beundrat tillräckligt många skor och förkastat lika många (de spetsiga med höga klackar).


Det finns liksom inte så mycket att göra nu.

Förutom sånt som är pretentiöst och blir till projekt som aldrig går att sätta igång med. Tobias och Petter är på jazzklubb och det ska tydligen vara alldeles fantastiskt säger dom som vet men jag orkar ändå inte gå dit för jag orkar fan inte.


Så kom igen nu, jävla liv, flamma.

3 Comments:

  • häller på bensin. använder tändaren. rullar in lite lycka. om jag hade någon.

    By Anonymous Anonym, at fredag, januari 13, 2006  

  • Men men meeeeen Tallinn är ju fantastiskt(?)!

    By Anonymous Anonym, at fredag, januari 13, 2006  

  • Nu är anonym för jag komemr inet ihåg något användarnamn. Har bara lite teorier till lösenord.

    Och nu vet jag inte vad jag skulle säga.

    Men jo!

    Gud (tjat gånger tusen...) vad Tobias inte ser Tobias ut.

    Jaja. Det är tråkigt. Vissa saker. Och jag fattar inget av denna värld. Det man SKULEL KUNNA göra, om man vore jag (exempelvis jag alltså) vore att fucking Debattera. Oj oj det skulle jag. Men jag orkar inte. Jag tänker ibland orgset på alla de åsikter jag skulle kunna hävda men inte orkar framföra och framstälelr mig själv som tom i stället.

    Men men. Det är väl sanningen.

    J a g ä r t o m

    By Anonymous Anonym, at onsdag, januari 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home