Du kan lita på mig. Ibland.

2005-12-01

Henrik Möllbergs underbara resa genom Växjö

Om jag känner för att skriva finns det olika forum för det, men nu valde jag bloggen. Det är nog mest för att den inte skall känna sig så ensam, för det var ett tag sen nu som jag klappade den.

Den här veckan har jag under förhöjd kroppstemperatur och allmänt bedövade sinnen som en följd av kraftig förkylning, plågat mig hela vägen till Växjö. Där försökte jag se intressant ut under ett två timmar långt möte med min huvudsakliga uppdragsgivare. Ja, jag säljer ord till dem, det är det jag lever på så att säga. Det var inte speciellt svårt att se sådär intressant ut. Superlativer haglade, vänliga blickar utbyttes och mutor togs emot under millisekunder av stor etisk vånda.

Den här veckan har jag så ägnat åt att väga för och emot. Och i morgon ska jag lämna ett besked. Därför får ni, mina vänner, tåligt vänta till dess.

kram