Du kan lita på mig. Ibland.

2005-08-26

En bling-bling värld


Det är inte lätt att hitta människor som förstår en riktigt ordentligt; sådär under skinnet. Som man kan förklara saker för och mötas med nickande - inte att man tycker likadant, men att hjärncellerna dansar i takt så att säga. Ganska vackert när det är så.

Något annat som är vackert är människor som varken har fallit offer för att endast bli meningslösa slavar under den västerländska kulturen med supashoppafika som enda intresse, eller (där kom det) fallit offer för den strikt moralistiska prettokulturen med viäremotalltdetdärsomdeandrasysslarmedförviärmer som enda intresse. De som kan både supa, shoppa, blogga, ifrågasätta, gräva ner sig i postmodernistisk feminism och bygga modellflygplan. IBLAND. alltså jag sa IBLAND. Jag avskyr inga människor, jag tycker de är intressanta, även de nördar jag en gång tillhörde men som jag egentligen aldrig själv skulle kunna stå ut med. Tack för att ni finns, ni som bara super, ni som bara gräver. Men särskilt tack till er som super ibland men som alltid är super. Eller ni som aldrig super men ändå förstår mig under skinnet. Ni är minst en anledning att leva.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home