Du kan lita på mig. Ibland.

2007-05-06

Jag tror jag dog lite nu




Det finns helt klart saker att avundas här i Växjö. Det känns lite fånigt med tanke på att Växjö är en relativt stor stad, och Norrköping är inte precis en metropol, men idag har jag uppskattat lugnet här i Växjö, att ligga med huvudet lutat mot ett träd vid Växjösjön, äta Wienernougatglass och läsa The Guinea Pig Handbook. Det har varit fint. Dessutom har jag preciiiiis ordnat övernattning också, jag är bra på det där att leva spontant, hade det varit för fem år sedan hade jag bokat ett hotellrum för ett halvår sedan.




Nu sitter jag på Palladium igen, dricker lite vitt, slösurfar, hjälper förvirrade norska turister och väntar på Mats. Allt som allt är allting ganska bra, jag tror till och med jag lyckades sova lite på tåget.




Men jag längtar hem lite också. Till doften av hö och två lurvbollar med pigga ögon som skuttar runt i halmen.