Du kan lita på mig. Ibland.

2005-07-05
















I am sick and tired of them already, I can't understand how you can eat them all the time.


Sa Oxana, medan jag krispade vidare på popcornen. Krisp krisp. Oxana skulle komma på besök, i morgon. Onsdag klockan elva, sa hon, vilket i praktiken visade sig vara klockan elva idag. Det illustra besöket föranledde ett abrupt uppvaknande, en snabbdusch och en busstur till ett nöjesfält i Tallinn. Tallinns Tivoli får Gröna Lund och Liseberg att framstå som utopiska mästerverk. Här gick det dock att leka med bilar som krockar och bilar som inte krockar. Och det gjorde vi.

Helen säger att allt är mysigt perfekt i Sverige, jämfört med i Tyskland där allt är för perfekt och systematiskt och organiserat in absurdum. Men jag tycker nog ganska bra om det här halvperfekta här, det här att alla hus inte måste se likadana ut. Som i Norrköping där alla hus målas gula. Gud så trött jag är på det.

Och Gud så trött jag blev nu. God natt.