Du kan lita på mig. Ibland.

2005-10-07

Min t-shört luktar öl

I natt drömde jag mystiska saker om att jag såg en kortfilm på ungerska som var helt otextad, och jag ÄLSKADE den. jag letade efter ungersk-svenska ordböcker för att liksom ta reda på vad den handlade om EGENTLIGEN, men ändå, jag älskade den. Galet.

Sen drömde jag konstiga saker om att jag såg föräldrar vara elaka mot sina barn på offentliga platser och jag skulle ringa 112 och prata engelska för det här var i utlandet minsann, jag tror det var på Island, eller kanske i Estland, eller rentav Ungern vad vet jag? Och jag skulle hjälpa granne Hanna och hennes Mamma att stjäla pengar från människors stulna bankomatkort, men det ville jag förstås inte heller. Ringa 112 igen, fast jag tvekade massor, ville inte bli ovän och sånt. Och så var det nåt mer, jag gick omkring i något stort bibliotek eller om det var en bokhandel. Jagade böcker och hade det bra. Gick på toaletten direkt efter Gudrun Schyman, hon sa att det luktade illa på toaletten och att det var hennes fel. "Det är mänskligt" sa jag, förstående som jag är.

Förresten så luktade det inte alls särskilt illa. Skeva värld stackars Gudrun lever i.

3 Comments:

  • Ana flashbox eller! Far jag aran att forfatta din forsta kommentar fran Sydkorea? I sa fall lyder den som foljer: Flickorna var snyggare i Tallinn. Tallinn rockar. Fast det gor Seoul med, fast pa andra satt. Osv.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, oktober 13, 2005  

  • Nejmen OJ OJ OJ! Alltså ett levnadstecken från dej, såååå vackert! Alltså du måste berätta, berätta mer! Snälla bekräfta mina fördomar om koreaner, att alla pojkar ser likadana ut, kort svart hår osv, och alla flickor ser också exakt likadana ut (ja, inte som pojkarna då, men du fattar..) alltså långt svart hår och korta och sådär.. och alltså hur går det med ditt utlandsmode, hur går det med drömmarna och längtan till Ryd?

    By Blogger peu à peu, at fredag, oktober 14, 2005  

  • En kort notis om koreaner: Dom ser verkligen inte likadana ut allihop! OK, haret har du ratt om, det ma vara hant, men dom klar sig, precis som i Sverige, valdigt olika och modemedvetet. Om man bortser fran just din harteori sa ser en tunnelbanelast med koreaner ut ungefar som dito i Sthlm. Forutom, mojligen, att fler man bar kostym.
    /i Tansen, Nepal

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 01, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home