Du kan lita på mig. Ibland.

2006-12-13

Once I ran to you, now I'll run from you

I december förra året ringde jag ett telefonsamtal från Nygatan i Norrköping till Deltavägen i Växjö. Jag pratade med Patrick och tackade ja till jobbet som fristående redaktör på Förlaget.

I december i år ringer Patrick ett telefonsamtal från Deltavägen i Växjö till Deltavägen i Växjö, mellan rummen, toabesök, möte, slut.

Hur känns det då? Som att bli dumpad efter att ha varit fast i ett dåligt förhållande kanske, ungefär. Tomt läskigt sorgesamt. Fast samtidigt spännande, jag och Förlaget var ändå jävligt omaka par.

Det finns så himla mycket jag skulle vilja sätta ord på just nu, men allt stockar sig på väg ut. Mycket att tänka på, men jag reder mig, var inte oroliga.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home