Du kan lita på mig. Ibland.

2005-07-13

Sverige ur ett finlandssvenskt perspektiv (eller: fylledravel) (eller: sista natten i Tallinn)


Enligt en plakat finlandssvensk jag nyss träffade på Club Venus är svenska tjejer väldigt snygga, sociala, och har den bästa mentaliteten. Detta är inget jag själv har noterat, men det kan kombineras med en teori av en annan finlandssvensk, nämligen min vän Markus. Markus kan hamna i något som han själv benämner utlands-mode, vilket alltså är ett tillstånd som man automatiskt hamnar i när man är utomlands. Detta inbegriper en hel massa saker, men den främsta är nog ändå att man själv blir mer social, vilket också kan uppfattas som att andra människor i landet man befinner sig är mer sociala än de i sitt eget hemland. Hängde ni med?

För att summera lyckade och mindre lyckade händelser den senaste tiden här i Tallinn. Jag misslyckades med att prata med de söta fjortisarna som liftade från Pärnu till Tallinn som vi plockade upp. Jag misslyckades därefter med att påpeka för söta tjejer i klädaffärer att de var just söta. Därefter har jag just idag lyckats med konststycket att få en söt servitris e-postadress, jag har också lyckats med att skriva en lapp till en söt flicka på ett uteställe om att hon var just söt (hon tog dock inte emot lappen). Jag har också påpekat att jag gillade en snygg flickas bälte, och att bältet i fråga hade samma färg som mina svettband, trots att svettbanden i fråga var orange och att bältet i fråga var rosa. Jag har vidare lyckats få samma snygga flicka att klämma på min rumpa och jag har klämt på hennes rumpa. Sedan har jag gjort ett tafatt raggningsförsök i en soffa med en helt annan söt flicka. Till sist följde alltså diskussionen med det finlandssvenska fyllot.

Jag har också träffat Olga, Oxanas kompis, vilket visade sig vara en civiliserad människa som råkade vara både söt, trevlig, rolig, charmig och easygoing som det heter.

Så allt som allt ska det alltså vara en ganska positiv dag egentligen. Men det fattas något. Typ fem milligram Paroxetin.

Good night Estonia, you look beautiful tonight.